zondag 17 juli 2011

Woensdagavondpret.

Door Jana Posthumus

TT = Trainster Tineke
Lief = Wolter van der Veen
Zwager = Klaas van der Veen

18 Mei.
Peter besloot een lichte looptraining te doen met wat grondoefeningen daarna. Wilma, Tineke, Jan en ik gingen hoogspringen. De hoogte deed er niet toe, maar de techniek des te meer. Jan kwam tot de ontdekking dat hij niet met links maar met rechts af moet zetten. Hij sprong makkelijk over de 1.05m. Dat doen zijn dochters hem niet na. Peter moest oefeningen op een matje doen maar hij werd door ons afgeleid. Hij deed alsof hij de oefeningen deed en was meer met ons bezig. Na de training ging Ivonne, van de loopgroep van Jebbe, zich opdrukken. Meteen voelden Freddie en Nynke zich ook geroepen. En met name Freddie voerde de oefening keurig uit. We stonden hem allemaal te bewonderen. Daarna voelde Bert zich ook geroepen om zich te gaan opdrukken, maar dat zag er toch een stuk minder spectaculair uit. Sorry Bert.

2e medaillewedstrijd. 20 Mei.
Ik deed niet mee en daarom miste Wilma het kruisje, waarmee ik de bocht aangeef,  bij het hoogspringen. Zij gebruikte tijdens de training die markering voor haar zelf. Trijntje, die toch al jarenlang weet hoe ze haar aanloop heeft bij het hoogspringen, vergiste zich. Ze zette 2 passen te vroeg af en gooide met haar arm de paal om. Op de foto is duidelijk te zien dat de lat eraf gaat maar wie goed kijkt, ziet dat ook de paal om gaat. Dit gebeurde op 1.10m. Ze heeft die wedstrijd overigens nog wel 1.20m gesprongen. Ze had haar arm behoorlijk bezeerd. Toch dacht ze dat ze met diezelfde arm nog wel zou kunnen kogelstoten. Na afloop zagen wij Sander. En die werd dan ook min of meer door ons aangevallen met de vraag wanneer hij weer eens op de training zou komen. Hij was van plan om dat over ± 3 weken weer te doen. Wij zullen hem daaraan houden.

Maandagavondpret. 23 Mei.
De loopgroep was al buitenom aan het inlopen en van mijn groepje was er nog niemand. Ik zag dat Harm aan het inlopen was op de baan. Hij had de loopgroep net gemist. Ik liep een rondje met hem mee. Daarna liep ik er nog één alleen en daarna nog één met Peter en Trijntje, die inmiddels gearriveerd waren. Tijdens de loopscholing zei Zwager tegen Bert:’Je rechter been doet niet wat je linker been doet’. Waarop Bert antwoordde:’Nee, want het is m’n andere been’. Peter ging kogelstoten en Trijntje en ik oefeningen op de mat doen. Nou ja, oefeningen? Er werd meer gekletst. Later vond ik nog een hele grote blauwe bal waarmee ik mijn oefeningen van de fysiotherapie kon doen. Als laatste gingen we met z’n drieën discuswerpen.

Trainen bij de Leemkoele - Hattem. 29 Mei.
Lief en ik hadden besloten om een stukje te gaan lopen rond de Leemkoele bij Hattem. Op zich wel een leuk stukje bos, maar ook druk aangezien er een camping gesitueerd is. Jammer genoeg is het er nooit stil. Je hoort steeds in de verte de auto’s rijden. Ik had er wel zin in. Alleen… sinds de hardloop 4 daagse in Apeldoorn associeer ik het bos met RUPSEN. Ik kan er niks aan doen. Hattem is het verlengde van de Veluwe, en daar krioelde het vorig jaar van de rupsen. Ik stond al doodsangsten uit in de auto op weg naar Hattem. Ik had al tegen Lief gezegd dat als er rupsen waren, ik van plan was om in de auto te blijven. Gelukkig voor mij was het rupsvrij en kon ik opgelucht ademhalen. Ik snoof het bos dan ook goed in mijn longen. Ik heb toch nog 25 minuten door het bos gedribbeld. Lief liep zijn eigen rondje. Hij is weer in training voor de hardloop 4 daagse van Apeldoorn later dit jaar. Of ik weer als fotografe/reporter mee ga, is nog maar de vraag. Ik wil wel, graag zelfs, maar die rupsen hè! Trouwens, in de buurt van de Leemkoele is ook een behoorlijk steile heuvel. Ideaal voor heuveltraining. Je kan parkeren bij de carpoolplaats.   

1 Juni.
Omdat de junioren en senioren in verband met Hemelvaart geen trainen op donderdag hadden, deden er een paar van die groep met ons mee. TT kreeg daarom versterking van meneer Feico. De loopscholing was meteen een stuk pittiger, iets wat ik helemaal niet erg vond. TT liep van kogelstoten; Jan, Wilma, Tineke, Rianne en ik, naar verspringen;Trijntje, Peter en Gerdie. Gerdie is de moeder van Demi Berger die wel eens een technische training mee wou maken. Meneer Feico hield zich bezig met de looptraining van Jeen en Ellen en Discuswerpen van Marco en Gerdo.  
Het gesprek ging tijdens kogelstoten over grijze haren. Wij hadden besloten, omdat ze bij de Masters trainde, dat Rianne ook een Master was, maar dat ze dat verborg door haar haren blond te verven. Ze was volgens ons  natuurlijk hartstikke grijs. Wilma, die kapster is, zag dat meteen. Jan is een man die, in tegenstelling tot ons, nooit iemand zomaar zal beledigen en daarom noemde hij grijs haar bij vrouwen ‘sexy zilver’. Later gingen we allemaal discuswerpen. Behalve Peter, die ging kogelstoten met Marco. Toen we na afloop gezamenlijk terug liepen met een kruiwagen vol discussen, vroeg Gerdo zich af hoe het zou zijn om een meisje te zijn. Margreet was jarig en trakteerde op zelfgekochte appeltaart. Simone gaf een rondje op kosten van haar vader Jebbe, die daar niet van op de hoogte was. Nu wel dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten