dinsdag 24 mei 2011

Van de Voorzitter

Door Hendrik-Jan Doevendans

Leden,
Wat een lekker weer! En de weerbazen beloven nog meer mooi weer! Heerlijk. Ik probeer weer driemaal per week een klein stukje hard te lopen en met dit weer is dat geen straf! De Woldberg ligt er prachtig bij. Zonnetje door de bladeren, reetjes op het pad. #kannietbeter. Genieten.

Het voorjaar trekt echter ook nare beestjes aan. Zo kregen we weer een waarschuwing voor de eiken processierups. Folders en een poster liggen/ hangen in de kantine. Pas op, want je houdt er een geïrriteerde huid aan over. Let ook op teken. We kunnen het niet genoeg zeggen, maar een tekenbeet is iets lelijks waar je behoorlijke tijd last van kunt houden. Let dus op en controleer jezelf na afloop. Loop niet door hoog gras en wanneer je dat toch wilt doe dan een lange broek aan. Zomaar een paar tips.

Oh ja, iets geinigs dan. Ik kreeg van dierenpark “de Wissel” in Epe, en van Aqua Zoo in Leeuwarden een kortingsaanbieding. Wie dat wil kan voor sterk gereduceerd tarief naar de Dierentuin. Stuur mij even een mailtje als je daar gebruik van wilt maken, dan bestel ik kaarten voor je. Het kost € 6,50 in plaats van € 13,00 in de Wissel in Epe, en € 7,50 in plaats van € 17,00 voor Aqua Zoo. Ik bestel de kaarten tussen 15 en 24 juni.

Op woensdag 20 juli is in Steenwijk weer de traditionele Sportmarkt. Dat is een markt waarbij elke sportvereniging zich aan Steenwijkerland mag presenteren op de Markt. We willen voor deze sportmarkt een sprintbaantje aanleggen (40 à 50 m) over de markt. En dan met een starter en een tijdwaarnemer eens kijken wie het snelste kan. Deelnemers kunnen met een soort van stempelkaart laten zien dat ze alle onderdelen gehad hebben en krijgen dan een attentie. Uiteraard krijt de snelste sprinter van ons ook wat leuks! Wie heeft zin om dit mede mogelijk te maken? Ik zoek vrijwilligers!

Ik ben de afgelopen tijd bij een aantal wedstrijden geweest, en volgens mij worden ze vrij aardig bezocht. Zal met het weer te maken hebben. Ik hoop mee te kunnen doen met de Jan Driegen halve marathon in juni. ’t Zal niet worden wat ik gewend was qua tijd. Maar aankomen kan ik vast nog wel. Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten