zondag 26 februari 2012

Het estafettestokje



Clara Schotsman

Ik ben Clara Schotsman en woon 21 jaar in Steenwijk, wat me erg goed bevalt. Vooral de omgeving trekt me aan. Bos, water en heide. Het is hier genieten wat natuur betreft. Omdat ik graag buiten bezig ben, ben ik naast tuinieren, wandelen en fietsen gaan hardlopen. Dat hardlopen heeft een lang voortraject gehad voordat ik het serieus ben gaan nemen. Ongeveer 15 jaar geleden heb ik voor het eerst de hardloopschoenen aangetrokken en ben ik in het donker gaan lopen. Stel je voor dat  iemand  me zag, ze verklaarden me voor gek. Een buurvrouw zag het toch, vond het helemaal niet raar en is meegegaan. Tja, door de smoes van regen, wind en sneeuw stopte ik er weer mee, totdat ik in de Steenrijke Expres las over de Loop je Fitcursus. Na opgave bij Rob en Ina begon het echte leven als hardloper. Wat was ik trots op mezelf na 10 weken een half uur te kunnen rennen. Ik was verkocht! 2 keer in de week loop ik met de dinsdag/zaterdaggroep. Vooral het trainen in het bos vind ik heerlijk. De ondergrond is (meestal) zacht wat me goed bevalt. Bovendien is het genieten geblazen in elk jaargetijde van kleuren en geuren. Het lopen in een groep stimuleert me. Heb ik een goede dag loop ik wat meer vooraan, een andere dag wellicht meer achter in de groep. Het kan allemaal.
Ik ben getrouwd en heb 3 kinderen, waar van de jongste nog thuis woont. Sinds een paar jaar werk ik op Kindcentrum Bernhard, alwaar ik 2 functies heb. Werken met kinderen heeft al meer dan 25 jaar mijn hart, ik geniet van ze.

Jim, ik heb de opdracht volbracht, en zal je weer es laten struikelen…ha…ha…

Het estafettestokje geef ik door aan Nancy Kuper

Geen opmerkingen:

Een reactie posten