zondag 26 februari 2012

3 van 30ste



Marchel Tissingh
 
Voor het eerst is de 3 van de 30ste gehouden. Toen het idee geopperd werd om naast de baantraining ook iets in bos te doen voor de pupillen, kwam al snel het idee om naast de grote 30 van de 30ste de 3 van de 30ste te doen.

Het probleem waar ik als trainer mee zat, wat doe ik met een groep die erg verschilt qua looptechniek en uithoudingsvermogen en hoe krijg ik de kinderen op plaats van bestemming. Het laatste was relatief simpel. Laat ouders meelopen (leuk idee vond ik zelf) en dan moeten ze meteen rijden met de auto. Het andere was achteraf ook simpel. Ik heb een parkoers uitgezet waar we op verschillende plekken dingen deden. Dit laatste kon iedereen dan doen op zijn of haar eigen tempo. Verplaatsing ging rustig dribbelend, zodat iedereen het bij kon houden.

Wat hebben we dan zoal gedaan:

·         Loopscholing

·         Sprinten heuvel op

·         Ins en outs

·         Snel de heuvel op

·  En als uitsmijter: nog 2 of 3 keer rennend een heuvel op en af.
Heuvel? Waar hebben we dat? De Woldberg is te bekend terrein. Nou in Havelte bij de hunebedden. Zie op de volgende pagina het parkoer wat we gelopen hebben.

Voor een eerste keer hadden we een mooie opkomst. Leden, niet leden, een paar junioren die met jongere broertjes en zusjes mee waren gekomen, een hond en vooral niet te vergeten ouders (dank jullie wel).

We hadden goed weer. De route heb ik wel wat aangepast, omdat het die week ervoor erg veel geregend had. De 3 van de 30ste werd daarom wel bijna een 4 van de 30ste. Voor de meesten geen probleem. Aan het eind hebben we nog met z’n allen geposeerd op één van de hunebedden en hebben als afsluiting gezamenlijk wat gedronken in het clubhuis van Start ‘78. Daar druppelden ook de mensen van de 30 van de 30ste binnen.

Al met al hebben we een leuke middag gehad en is het (wat mij betreft) zeker voor herhaling vatbaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten