zondag 12 december 2010

Het estafettestokje

Door Maud Tadema

Het is 12:15 uur. Ik heb de jongste op de arm die zo een fles moet en naar bed, de andere twee moeten snel een broodje eten want we moeten om 13:00 uur weer naar school vertrekken als de telefoon gaat. “Ik pak” roept Stijn en komt bij mij met de telefoon, “een mevrouw”. Marjo Greven vindt het tijd om weer wat van me te horen “dus dacht ik dat jij het estafettestokje maar moest overnemen“.

Mijn naam is Maud Tadema. Ik ben getrouwd met Jeroen en samen hebben we 3 kinderen, Jolein (5 jaar), Stijn (bijna 3 jaar) en Marijn (bijna 6 maanden). Ik ben werkzaam als kinderverpleegkundige in het ziekenhuis in Lelystad, een geweldige baan.

Na ongeveer mijn hele jeugd met m`n kont op het paard te hebben gezeten, ben ik begonnen met hardlopen omdat dit beter te combineren was met kinderen. Heerlijk vond ik het. Lekker in de bossen lopen, alleen moest ik nu zelf lopen! Na een val met skiƫn waarbij ik knieletsel opliep, was ik weer terug bij af. Na de revalidatie kon ik de draad maar niet weer oppakken.

Totdat ik in de krant een stukje las over de Loop Je Fit cursus. Ik dacht; dit moet ik maar doen, dan heb ik een stok achter de deur. En het heeft geholpen, super trots (door Rob en Ina gecoacht) dat ik na een aantal weken 30 minuten achter elkaar kon hardlopen en niet veel later door het enthousiasme van Ruud zelfs veel langer. Ik kan me het moment nog herinneren           dat er na het lopen vertelt werd dat we zo'n 15 km achter de kiezen hadden. Wat ik overigens nog wel 3 dagen heb gevoeld.

Afgelopen zomer ben ik bevallen van Marijn. Ik kon maar niet wachten tot ik weer mocht gaan lopen en was al aardig op weg. Vijf  kilometer liep ik alweer totdat ik weer aan het werk ging, beetje druk. En nu het vroeg donker is, kom ik al helemaal weinig de deur uit.

Dus Marjo, bedankt voor je belletje. Je weet ondertussen hoe het met me gaat en vanaf januari ben ik weer van de partij!

Het estafettestokje geef ik door aan Lucia Oetsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten